måndag, juli 28, 2014

en mammas dagbok

En mammas dagbok

Jag vaknar av ett knorrande.
Kliver upp som drogad,
stapplar fram till spjälsängen.

Möts av det vackraste leende jag sett.
Tröttheten döljs, glädjen ryms.

Flyttar ut oss i vardagsrummet, dags för lek.
Några minuters ro för lilleman med ett lejon som piper.
Jag springer runt och fixar kaffe och nått ätbart.

Sitter ner lagom till att leksaken blir tråkig.
Lillen vill mysa.
Som tur är kaffet inte klart, vi myser.

Sen är det matdags för lilleman.
Passar på att hämta kaffepannan. Däremellan ska det bytas.

Idag vägrar lilleman sova, fram till 15.30 har han sovit 30 minuter.
Och hunnit bajsa.
Tack och lov att det åtminstone börjar bli svalt.

Värmen har varit tuff för lilleman.

Nu sover han och jag är lugn,
Nu verkar han vakna, sovit 20 minuter.
Blir en lång dag.
Tur att man älskar liten, för nu är ron slut för mig. dags för nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar