tisdag, april 22, 2014

Philips Soup Maker

Ah, älskar att göra bra köp.
Mitt senaste köp till köket gjordes via Buzzador, detta innebär att jag fått köpa varan för ett rabatterat pris mot att jag ska utvärdera och buzza om produkten.

Denna gång bestod köpet av en Philips Soup maker, vars anvädningsområde är tänkt till lillfisen sen när han ska börja äta mat. Göra stora omgångar med puread mat. Dock har jag redan blivit såld på den genom att göra soppa. Har väl aldrig varit duktig på att göra just soppa, känts omständigt för så lite mat. Men nu när det tar som 23 minuter att koka, bara man har delat fint innan, och man slipper stå att passa, känns soppa som en riktigt bra idé. Framför allt nu när man har bakidéer och gör hemmagjort bröd också. Maskinen är faktiskt riktigt bra. Gjort en supergod zuccinisoppa och majssoppa. Idag testade jag att försöka göra en variant till barnmaten framöver: Tinade en påse blomkål i buljongvattnet och sedan kokade på programmet med bitar. När det kokat klart hällde jag ut en del av vattnet och la i grädde, mixade med mixerprogrammet. Tyvärr var det för mycket vatten, blev mer av en mousse-känsla, men tror det blir perfekt för lillknodden sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar