onsdag, februari 26, 2014

Ett år sedan förra bloggandet

Arjeplogs kommun i maj 2013
Oj, insåg nyligen att det åter igen har dröjt absurt länge mellan mina blogginlägg. Är ingen rutinerad bloggare helt enkelt.

Mycket har hänt på ett år måste jag säga, vägen har verkligen lett fram till ett mål jag inte trodde mig hamna i på ett bra tag.

Hunnit förlova mig med älsklingen, är nu snart ett år sedan. 17 mars 2013 (egentligen firade vi den 16 mars eftersom det var en lördag). Gomat på en av de bästa restaurangerna i stan (CG:s) och sen vidare till Bishops. En kväll för oss helt enkelt.

Utsikt från galtispouda
Efter det tog jag även tag i ett av mina förbaskade ignoreringsprojekt. For till Arjeplog på intensivkurs för att skaffa körkort. Teorin satt som en smäck, två fel. Dock kuggade jag första uppkörningen, fick komma tillbaka två veckor senare och det slutade med att jag körde hem i vår nya bil, nästan hela vägen. (Blev sjuukt trött i foten vid Älvsbyn så då fick älsklingen ta över. Jupp han for upp och hämtade mig där :) ).
Förutom ett körkort så upptäckte jag även den otroligt vackra naturen runt Galtispouda och Hornavan. Vi har det så oerhört vackert i Sverige. Och att fara till Arjeplog på semester hade nog aldrig slagit mig. Men nu när jag ändå var där så upptäckte vi många små fina smultronställen och kommer helt klart att fara tillbaka dit.


Fyra kommuner syns från Galtispoudas topp, är vädret riktigt fint ser man rakt in i Norge.








Ett par veckor efter körkortet var fixat upptäckte vi den fantastiska nyheten att vi väntar barn.
Lillknodd är beräknad till 1 mars 2014, så hen kan dyka upp precis när som behagar. Dock är jag lagom till igångsättning runt den 17 mars om hen inte vill ta sig ut innan dess. Kanske blir två saker att fira på st. Patricks day.

Graviditeten i sig har väl tyvärr inte varit den underbaraste perioden i mitt liv direkt. Blev sjukskriven på grund av illamående, som efter ett tag i alla fall blev hanterbart med mediciner och ölkorv. (Tydligaste cravingen.. KÖTT!!). Lagom till vecka 15 började mina fogar krångla. Blev besvärligare och besvärligare, trots band runt bäckenet och tillslut kryckor för att kunna ta sig runt. Hann arbeta 50% i två veckor innan jag insåg att det inte är hållbart. Så blev sjukskriven helt från mitten av november. Har hunnit mjuka upp soffan ganska rejält och lärt mig bra mycket utav tv-utbudet som finns på våra kanaler.  Det bästa med graviditeten är dock att lillknodd har mått bra hela vägen. Bara jag som varit lite trasig. Det är en stor tröst att liten får må bra. Men nu tycker jag hen ska ta och komma och träffa mamma och pappa. Är less på att vara rund som en badboll och ha rörelseförmåga som ett kylskåp. Till och med fröken B är less på magen. Den är ju i vägen när man ska gosa och komma nära matte, och inte är den nå vidare skön att sova på heller!

1 november 2013 blev vi äkta makar, en enkel cermoni borgerligt och sedan en middag med några vänner på Allstar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar